Otro otro vez Nicaragua! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Inge Davelaar - WaarBenJij.nu Otro otro vez Nicaragua! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Inge Davelaar - WaarBenJij.nu

Otro otro vez Nicaragua!

Blijf op de hoogte en volg Inge

31 Oktober 2012 | Nicaragua, Granada

Buenas dias a todos!

Ik weet het, ik ben een ramp in de snelheid waarmee ik verhaaltjes schrijf! Elke keer heb ik de intentie, maar komt er toch weer iets tussen.
Ik zal jullie proberen een beetje bij te praten over de laatste weekjes nicaragua.

Nadat ik mijn vorige blog was geindigd zijn we begonnen met het geven van de zwemlessen! Dit geven we in het zwembad van een verderop gelegen dorpje. Echt heel leuk om te zien hoeveel plezier de kinderen hierin hebben en sommigen gaan ook echt heel snel vooruit. We hebben kinderen die als hondjes zwemmen, we hebben kinderen die zinken en wat molligere kinderen die niet kunnen zinken. We geven deze zwemles op maandag in de ochtend aan de middelbare scholieren en in de middag aan de basisschoolkindjes.
De sportdag die we zullen gaan organiseren in Las Azucenas een dorpje in de buurt van San Carlos zal op 17 november zijn. Daarvoor zijn we dus ook al hard aan de slag en ik denk soms hoe gaan we dit allemaal doen in deze korte tijd.
Het plan voor de voetbalschool zijn we nu aan het schrijven, we stellen een missie en visie op en kijken welke doelstellingen de voetbalschool moet hebben. Daarnaast hebben we al een gesprek gehad met Luis, de belangrijkste sportman van het dorp, om het plan door te spreken.
Het werk is dus allemaal druk druk druk.
En het is nog een keer extra druk, omdat de einddatum van het project is veranderd. Eerst lag de einddatum op 8 januari, maar deze is verschoven naar 20 december. Hierdoor moeten we in een hele korte tijd al onze projecten zien af te ronden. Maar het feit dat de datum is verschoven is natuurlijk niet alleen maar vervelend, ik vlieg pas op de 19e januari terug naar Nederland, dit betekend dat ik nog een maand aan het eind heb om te reizen! En ik heb tijd om nog een week met marloes(mijn oudste zus) naar de Corn Islands te gaan. Paradijselijke eilandjes waar we de kerst door zullen gaan brengen, onder een palmboom i.p.v. oerdegelijke naaldboom. Daarna zal ik nog wat door Costa Rica gaan reizen en gaan surfen!

Naast werk gaat het leven hier ook rustig voort. Het dagelijks leven in San Carlos is erg rustig en er is op normale dagen niet veel te doen, wat ook wel weer ontspannend is. Genoeg tijd om boekjes te lezen, filmpjes te kijken, of wat te drinken aan de boulevard dus. Hoewel ik het in het begin lastig vond om te wennen, ben ik nu wel meer gewend en heb ik ook wel genoeg te doen om mij niet te vervelen. Daarnaast zijn Krista en Harold(zus en vriend van mijn zus) de afgelopen drie weken in Nicaragua geweest, wat natuurlijk nog wat meer dagbesteding en gezelligheid bracht! Ik heb hun ook wel een aantal keer kunnen zien,meer dan gedacht, dus dat was heel leuk. Harold was op 26 oktober jarig en zijn verjaardag hebben we hier gevierd! We hadden een appeltaart gebakken en een pinata laten maken in de vorm van een koffiekopje, zijn grote passie(koffie). Was erg geslaagd!
Ook zijn we er nog lekker een weekendje op uitgeweest naar Granada vorige week. De reis was nogal hectisch, je reist namelijk via Managua en daar komt iedereen gelijk op je af omdat ze je in hun bus willen hebben. Sorry, maar ik word echt gek met 15 schreeuwende mannen in mijn oor, dus ik probeerde nog heel rustig tranquillo muchachos.. maar nee het hielp niet. Uiteindelijk toch goed aangekomen in Granada samen met Joyce en Fiona. Krista en Harold waren op dat moment toevallig ook net in Granada dus ook leuk met hun opgetrokken. Lekker gegeten, de stad doorgelopen en gefietst lang het water. Wat een mooie stad zeg,zeker een aanrader als je een keer hier in de buurt bent. We hebben ook nog het weekend gevierd in de I Love Weekends, een beachclub die nederlanders daar hadden opgezet en die echt hot en happening was voor nigaraguaanse begrippen dan.. Echte en superleuke tent en we hebben daar lekker gedanst!
Daarnaast de afgelopen tijd een aantal keer uit geweest hier in de lokale kroegen. Eerst vond ik het niet zo leuk het uitgaan hier, maar de afgelopen keren heb ik me kostelijk vermaakt.. lekker gek gedanst en ook geprobeerd maat te houden met de salsa, voor mij zonder ritmegevoel lastig probleem zoals jullie wel weten. Maar we hebben ook dansles gehad vorige week dus ik denk dat het de goede kant opgaat, denk ik, hoop ik! Met het spaans gaat het volgens mij nu ook wel wat beter, had even het gevoel dat ik echt niks meer leerde, maar vandaag had ik weer even een gevoel dat ik al best veel weet en nog steeds leer. Dus hopelijk hou ik dat gevoel nog even vast, want voel me best intelligent op het moment!;)

Dit weekend gaan we naar Costa Rica om materialen in te kopen voor de zwemlessen en sportdag. En dan gaan we stiekem ook nog wel even stappen daar denk ik met de mensen die we in Purral hebben ontmoet! In San Carlos zijn dit weekend de gemeentelijke verkiezingen en mijn moeder is kandidate hiervoor, dus zij is deze dagen veel weg voor vergaderingen etc. Maandag is de uitslag bekend en weet ze of ze gekozen is. Dit weekend komt ook mijn zus die in Leon studeert en 25 jaar is, hierheen om mijn moeder aan te moedigen. Ik ben benieuwd, schijnt wel gezellige meid te zijn.

Nu ga ik heerlijk naar mijn bedje toe, sluit mijn beide oogjes toe! Ik zal dit keer niet beloven snel weer bericht te plaatsen, want ik kan het waarschijnlijk toch niet nakomen. Maar als iedereen erom vraagt en ik de druk niet meer aankan, tegen die tijd zal ik er wel weer 1 schrijven!

Un embrazo,
Inge

  • 31 Oktober 2012 - 10:31

    Carola:

    Ik snap best dat je niet altijd zin hebt om een verhaal te schrijven, zeker als ik zo hoor hoe je het hebt!
    Zou graag ook naar Costa Rica gaan, staat al een hele tijd op mijn verlanglijstje.
    Als je terug bent kun je mij daar dus veel over vertellen:)
    Geniet van de komende periode en tot je volgende verhaal;)
    xx

  • 31 Oktober 2012 - 14:27

    Attie Davelaar:

    Goed van je Ing!!!! Leuk om te lezen. Liefs, mamma

  • 31 Oktober 2012 - 16:22

    Truus:

    Inge, ik geniet enorm van jouw leuke stukjes. Wat maak je toch veel mee!!!
    Grappig om kerst onder de palmboom te vieren... hang je er wel een kerstballetje in?
    Veel plezier en heel veel succes, ook van de rest.

  • 31 Oktober 2012 - 20:36

    Krista:

    Hee Inge,
    Supergrappig om te lezen, helemaal nu ik weet hoe het daar is!
    Wij hebben echt een supertoffe vakantie gehad.
    We zijn weer lekker thuis, met heerlijk knisperende koele lucht!
    Dikke kus kris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 02 Aug. 2012
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 6528

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2012 - 19 Januari 2013

Reizen en stage in Midden-Amerika

Landen bezocht: