Het tweede deel van het sprookje…dat onze reis is! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Inge Davelaar - WaarBenJij.nu Het tweede deel van het sprookje…dat onze reis is! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Inge Davelaar - WaarBenJij.nu

Het tweede deel van het sprookje…dat onze reis is!

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 September 2012 | Costa Rica, San José

Nadat onze poging tot surfen in Cahuita, aan de Caribische kust, was mislukt omdat het echt geen golf te bekennen was, hebben we een paar fietsen gehuurd en zijn we naar een strand in de buurt gereden. Playa Negra een zwart strandje, heel mooi! Hier hebben we lekker gefrisbeed en daarna heb ik op een ander strandje nog even gelezen.

De volgende dag zijn we door het Nationaal park van Cahuita gelopen en hebben daar verschillende dieren gezien, zoals Leguanen en een familie wasbeer! Het hostel in Cahuita was ook erg mooi en het dorpje lekker rustig en laid-back. In Cahuita hebben we ook een Israeler ontmoet in het hostel en met hem hebben we gegeten en cocktails gedronken. Het was een beetje een aandoenlijke man en hij was heel blij dat hij voor ons een israleische maaltijd kon koken. Communiceren ging lastig hij sprak alleen Spaans, maar ik heb een poging gewaagd een gesprek te onderhouden en het lukte aardig.

Na Cahuita zijn we ongeveer 20 kilometer zuidwaarts verplaatst en hebben we ons onderkomen gevonden in Puerto Viejo. Het hostel was een regelrechte ramp, er zat eerst een dikke pad in de kamer die ik samen met de hostelmedewerkster er met een bezem heb uitgewerkt. Maar er zaten ook gekko’s. En nu zijn mijn reisgenoten hier niet zo fan van, wat betekende dat het raam niet open mocht en we ongeveer in 60 graden de nacht hebben doorgebracht, geen slaap dus, wel veel zweet!

Puerto Viejo zelf was een erg mooi plaatsje, iets toeristischer dan Cahuita, maar ook heel relaxt. Ik heb de hele middag met de lokale jongens op het strand gevoetbald. Eerst durfde ik niet te vragen of ik mee mocht doen, maar toen dacht ik ik doe het gewoon. En super lachen,als enige meisje natuurlijk weer. Daarna met hen lekker een kokosnoot gedronken en in de zee gesprongen. Ik heb al lopen verkondigen dat ik mijzelf hier later wel zie wonen, dus wie weet…
Vanaf Puerto Viejo zijn we met een busje vertrokken richting Panama, Bocas del Toro. De Grensovergang tussen Costa Rica en Panama is nogal komisch. Het is een brug met een treinrails, waar ze houten plankjes op hebben gespijkerd. Tussen de planken zit steeds een gat van ongeveer een halve meter, met een backpack geen aanrader om te lopen..Zonder trouwens ook niet. Maar wel lachen om mee te maken.

In Bocas zaten we in een superleuk hostel, helemaal mijn ding, een soort surf studenten party huis. In Bocas hebben we een snorkeltour gedaan, supermooie dingen hier te zien onder water. We hebben ook weer fietsen gehuurd en de stranden op Isla Colon, het grootste eiland van Bocas, ontdekt. En hebben nog een rondje gekajakt. Daarnaast nog 2 avondjes een beetje op stap geweest in Bocas town. 1 avond met twee Nederlanders opgetrokken die we in de bar van ons hostel hadden ontmoet en met hen toegekeken hoe twee te dronken meisjes zichzelf compleet lieten gaan.

Vanuit Bocas zijn we via een reis naar Puerto Viejo en San Jose naar Liberia gegaan. In Liberia heb ik niks nada gedaan. Want ik was ziek! Niks ergs hoor, maar wel 1 dag de hele dag op bed gelegen en 1 dag ook alleen maar beetje rondgelopen. De andere twee dames hebben nog wel een mooie hike gelopen daar. Maar ik heb alleen maar liggen ….liggen.

Nu zitten we in Tamarindo, Party en surfers paradise! Die van de party valt nog wel mee, maar die van de surf zeker waar. Superveel surfshops, surfers en mooie golven. Ik word er gelukkig van! Gister hebben we een kayaktocht door de Mangrove gemaakt. Erg mooi. Op een gegeven moment zijn we uitgestapt om apen te spotten en we hebben er meerdere gezien, eentje heeft zelfs voor de camera geposeerd. Vandaag hebben we lekker gesurft. Nou ja lekker, bij mij ging het totaal niet. Ik merk dat ik niet goed heb uitgeziekt, was vanochtend weer misselijk en had daardoor totaal geen kracht in mijn lijf. Het peddelen ging dan ook dramatisch.. Fiona en Joyce hadden les en daarbij ging het wel super, ze stonden heel veel op de plank! Maar ik hoop morgen nog een paar golfjes te kunnen pakken, je kunt een board hier overal huren, dus morgen weer nieuw kansen. Nu even rustig aan doen en zo lekker eten..

Ik houd jullie op de hoogte, ook al zal dat niet wekelijks zijn! Ook het plaatsen van foto’s gaat heel langzaam, maar ik zal er nog wat proberen op te zetten..

Hasta Luego y besos!

  • 03 September 2012 - 08:52

    Lars :

    Hey Inge,
    Wat een mooi avontuur zover. Ik heb er slechts drie woorden voor: GE WEL DIG! Geniet er van en ik kijk al uit naar je nieuwe update.
    Groetjes Lars xx

  • 11 September 2012 - 15:45

    Carola:

    Hey Ing,

    Dit klinkt allemaal echt super gaaf! Echt jou ding daar volgens mij!
    Geniet er nog lekker van, en ben benieuwd naar je volgende ervaringen!

    xx Carola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 02 Aug. 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 6539

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2012 - 19 Januari 2013

Reizen en stage in Midden-Amerika

Landen bezocht: