De 1e week! - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Inge Davelaar - WaarBenJij.nu De 1e week! - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Inge Davelaar - WaarBenJij.nu

De 1e week!

Blijf op de hoogte en volg Inge

21 Augustus 2012 | Costa Rica, Cahuita

Hieronder een kort verslagje van wat ik de afgelopen week heb gedaan. Het verslagje is niet zo lang, omdat ik het veel te veel naar mijn zin heb om te veel tijd achter mijn laptopje door te brengen!

Het is precies een week geleden dat ik voor het eerst wakker werd in Costa Rica. En wat hebben we al veel gedaan in die week!
We zijn vanuit San Jose naar Monteverde vertrokken. In Monteverde aangekomen namen we onze intrek in een mooi kamertje in Sloth Hostel. Deze was mij aangeraden door een jongen die ik had leren kennen op surfcamp in Frankrijk en hier zelf had gezeten. In Monteverde hebben we meerdere tours gedaan. Waaronder een daghike door de nevelwouden en we zijn ook snachts op pad gegaan. Tarantula's en slangen gespot! En daarnaast ook nog veel vogeltjes, luiaards, insecten,tucans en een aap.

Na Monteverde zijn we met de taxi- de boot en de taxi verder gegaan naar Arenal. Gelijk de dag toen we aankwamen hebben we al gelijk een hele tour ondernomen. We hebben een wandeling gemaakt om de vulkaan, in de waterval gezwommen en daarna zijn we naar natuurlijke hotsprings gegaan. Supermooi om te zien, gewoon natuurlijke omgeving, maar met water van 38 graden dat uit de grond komt. De volgende dag moesten we natuurlijk in beweging blijven en hebben we rafting gedaan. Niveau 3-4 wat in het begin heel hard ging en daarna iets rustiger. Bij bijna elke boot is er wel iemand uit gevallen, maar onze boot was natuurlijk vol proffesionals,dus wij zijn netjes blijven zitten.

Nu zitten we aan de caribische kust, waar we genieten van het relaxte leven, de reggeamuziek, het lekkere weer en het strand. In de andere delen van Costa Rica regende het flink(regenseizoen), maar hier is het de hele dag 30+ graden en zonnig! Vandaag gaan we waarschijnlijk surfen, echt zin in! Ik hoop nog veel meer te gaan surfen in dit prachtige land en hoop dat ik vandaag mooie golven heb.
We blijven hier nog een paar dagen en dan zetten we onze tocht voort naar Bocas del Toro in Panama, Genieten met een hoofdletter G!

Ik houd jullie op de hoogte!
Liefs en zoals ze hier zeggen Pura Vida!
Inge

  • 21 Augustus 2012 - 16:48

    Lars :

    Hoi Inge,
    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Het klinkt niet alleen super goed, het ziet er ook allemaal super gaaf uit. Ik heb je foto's op FB ook al gezien. Mooi hoor. Wat doe ik hier nog? ;-)
    Liefs en nog heel veel plezier met z'n drietjes.
    Lars

  • 25 Augustus 2012 - 08:58

    Patsy:

    Hoi Inge, wat maken jullie mooie dingen mee! Al zo veel gedaan in zo een korte tijd - geweldig. Het is ook fijn om te weten dat jullie zo lief voor Fiona zijn - dank je wel!! Geniet!

  • 08 September 2012 - 08:11

    Patsy:

    Hoi Inge - ben blij om te horen dat jullie goed zijn aangekomen in San Jose. Na een aarbeving de bus in stappen moet wel raar zijn geweest. Marloes heeft op iedereens FB gepost dat jullie allemaal ongedeerd waren en dat het goed ging. Leuk dat je het zo leuk heb daar - ik hoor van Fiona dat je na je stage ook misschien blijft..Ben benieuwd naar je verhalen van jullie stage. Succes daar!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 02 Aug. 2012
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 6542

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2012 - 19 Januari 2013

Reizen en stage in Midden-Amerika

Landen bezocht: